mandag 9. januar 2012

Herskerinnen og hennes tjenere

Dette er ikke en mammablogg. Eller, jo det er det. Men ikke en slik en som man normalt kan forvente av nybakt mor. For de er som regel proppfulle av kakeoppskrifter og rosa, hjemmestrikket babytøy. Ikke skjønner jeg hvordan de har tid til det. I grunnen lurer jeg på om jeg vil ha tid til å skrive noen oppdateringer på denne bloggen i det hele tatt. Vi får se hva herskerinna tillater. Jeg kan jo legge ut bilder av de tusen gulpeklutene som til enhver tid flyter rundt bena på meg. For her er det hverdagen som råder. Den hele og store sannheten om hvordan vår lille familie brått har blitt kuppet av en ny herskerinne: lille frøken A.

Egentlig var tanken å lage en slags gravidblogg der jeg kunne gi utløp for alle  frustrasjoner og fysiske plager som måtte ramme meg mens jeg gikk der og vagget. Vel, graviditeten gikk bemerkelsesverdig udramatisk for seg. Ingen kvalme å skryte av, ingen ekstreme hormonsvingninger. Det er mulig Pottifar er av en annen oppfatning, men det får så være. Så da ble det liksom ikke noe juicy materiale å ta fatt i.

Vel, nå er bolla ute av ovnen, og mor har lagt vekk de høye hælene og brettet opp ermene. Over natten har jeg ofret min kropp, sjel og nattesøvn på foreldrerollens alter; herskerinnen har herved totalherredømme over mitt liv. Hjelp.

Ps. Mens jeg har skrevet dette (i en rasende fart) har jeg blitt avbrutt 27 ganger fordi frøken A har mistet smokken. Hva er vitsen med smokk når den driver og detter ut hele tiden? Jeg har en mistanke om at hun spytter den ut med vilje, men dersom jeg ikke stapper den inn fortere enn svint så blir det høylytt bæljing. Er det lov å teipe den fast?

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar